Κάποτε ένας χριστιανός είχε ένα μεγάλο σταυρό στη ζωή του, τον οποίο δεν άντεχε. Καθημερινά παρακαλούσε το Θεό να τον απαλλάξει από αυτόν τον σταυρό και να του δώσει έναν ελαφρύτερο γιά να μπορέσει να τον αντέξει.
Όσπου μιά μέρα ο Θεός έστειλε στον ύπνο του έναν άγγελό Του, προκειμένου να ικανοποιήσει την επιθυμία του ανθρώπου αυτού.
Πήρε λοιπόν ο άγγελος τον άνθρωπο και το πήγε σ' ένα μεγάλο δωμάτιο όπου υπήρχαν όλων των ειδών οι σταυροί και είπε στον έκπληκτο άνθρωπο: "Ο Κύριος άκουσε τις προσευχές σου και σου δίνει το δικαίωμα να διαλέξεις όποιον σταυρό θέλεις".
Γεμάτος χαρά ο χριστιανός άρχισε να προβάρει έναν-έναν τους σταυρούς. Όμως άλλος του φαινόταν μεγάλος, άλλος βαρύς, άλλος άβολος κλπ. Όσπου κάποια στιγμή σηκώνει κάποιον και τον βάζει στους ώμους του και μένει ικανοποιημένος. Ήταν ακριβώς στα μέτρα του. Λες και είχε φτιαχτεί ειδικά γιά αυτόν, γιά να μπορεί εύκολα και χωρίς κόπο να τον σηκώνει. Αμέσως γυρνά στον άγγελο και όλο χαρά του λέει: "Αυτόν θέλω! Είναι ότι πρέπει γιά μένα".
Τότε με ένα χαμόγελο του λέει: "Μα αυτός είναι ο σταυρός που είχες μέχρι τώρα".
Έμεινε άναυδος ο άνθρωπος και αμέσως ξύπνησε. Αναλογίσθηκε το όνειρο που είδε και ευχαρίστησε τον Ελεήμονα Θεό γιά την αγάπη Του. Και από τότε σήκωνε τον σταυρό του με χαρά και ευχαριστίες προς τον Κύριο.
Σχετικό με το προηγούμενο περιστατικό είναι και το παρακάτω ωραίο βίντεο:
Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009
"ΤΟ ΝΗΣΙ" (ΜΙΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΡΩΣΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ)
Η ζωή ενός Ρώσου Αγίου, διά Χριστόν "Σαλού".
Θαυμάσια μεταφορά στη μεγάλη οθόνη. Ένα κινηματογραφικό συναξάρι.
Αξίζει να την δείτε, θα δακρύσετε.
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
Εδώ και αρκετά χρόνια άρχισα να ασχολούμαι συστηματικά με τους Αγίους της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Και αυτό έγινε "τυχαία" ή σωστότερα "Θεού βοηθεία".
Κάποιος φίλος είχε μιά κόρη, η οποία δεν γνώριζε πότε γιόρταζε, είχε ένα όχι και τόσο συνηθισμένο όνομα. Αυτός ο φίλος μου με παρεκάλεσε να βρω λεπτομέρειες για το πότε και σε ποιόν Άγιο γιόρταζε η κόρη του.
Και βρήκα λεπτομέρειες κλπ... κι έτσι έγραψα το πρώτο μου βιβλίο αγιολογικού περιεχομένου. Με την βοήθεια του Θεού έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα 3 (τρία) βιβλία μου.
Γι' αυτό δημιούργησα αυτό το ιστολόγιο.
Γιά να μεταφέρω κάποιες σκέψεις, κείμενα, ι. ακολουθίες, ι. εικόνες κλπ. σχετικά με Αγίους και Οσίους της Εκκλησίας μας και να τα μοιράζομαι με όποιον έχει την ίδια αγάπη με μένα γι' αυτούς.
Όποιος έχει κάποια απορία σχετικά με πότε και σε ποιόν Άγιο γιορτάζει ή κάποια άλλη απορία σχετικά με το θέμα του ιστολογίου ας γράψει το σχόλιό του. Θα προσπαθήσω να απαντήσω όσο καλύτερα μπορώ.
Παράλληλα θα μεταφέρω διάφορα πνευματικά κείμενα-βίντεο-φωτογραφίες κλπ. που μου έκαναν εντύπωση.
Αυτά γιά αρχή, να εύχεσθαι.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ...
Συνεχίζοντας το προηγούμενο θέμα γιά την προκλητική ενδυμασία παραθέτω ένα ενδιαφέρον κείμενο που ανακάλυψα στο Διαδύκτιο, προσέξτε το:
Αμφίεση (Το ντύσιμο).
Αρχιμανδρίτου Ιγνατίου Καπνίση.
(Δεν είναι τόσο απλό όσο το νομίζετε, αλλά τόσο σοβαρό όσο δεν το φαντάζεσθε).
Νομίζετε πως είναι ασήμαντο (;)
Νομίζετε πως είναι ασήμαντο (;)
Αγαπητοί μου Χριστιανοί,
Ορισμένοι έχουν την γνώμη ότι το θέμα της αμφιέσεως (του ντυσίματος) είναι ασήμαντο από πλευράς ορθής Χριστιανικής συμπεριφοράς.
Είναι όμως σωστή αυτή η άποψη (;)
Ασφαλώς όχι, όπως θα βεβαιωθεί κάθε καλόπιστος χριστιανός που θα μελετήσει τις πιο κάτω σοβαρές θέσεις:
Από την αρχαιότητα
- «Θεωρώ χαμένον, εκείνον που έχασε την ντροπή» (Πλάτων)
- «Όταν η γυναίκα αποβάλλει το χιτώνα, αποβάλλει και την αιδώ» (Ηρόδοτος)
- «Η μυαλωμένη γυναίκα ούτε τον πήχυ του χεριού της δεν αφήνει ελεύθερο για να τον βλέπουν δημόσια» (Πλούταρχος)
- «Το χρώμα της ντροπής είναι το ωραιότερο» (Αριστοτέλης)
- «Σεβάσμια ντροπή μακάρι σε όλων των ανθρώπων την ψυχή να θρονιαζόσουν και να έδιωχνες την αδιαντροπιά» (Ευριπίδης)
- «Όποιος δεν σέβεται την αιδώ (=την ντροπή) πρέπει να τιμωρείται με την μεγαλύτερη ποινή διότι θεωρείται ασθένεια της πόλεως» (Σωκράτης)
Από την Αγία Γραφή
- «Η Εσθήρ εκαλλωπίσθη, διά να ελκύση τον Αρταξέρξην» (Εσθήρ 5, 1)
- Του Κυρίου: «Καθένας που βλέπει μια γυναίκα και την επιθυμεί, αυτός πλέον αμάρτησε μέσα στην καρδιά του» (Ματ. 5, 28). - Και αν η γυναίκα είναι σεμνά ντυμένη τότε δεν φταίει βέβαια, αν όμως είναι άσεμνα ντυμένη τότε η ευθύνη της είναι τρομερή, διότι ο Χριστός μας έχυσε το αίμα Του για τη σωτηρία των ψυχών.
- «Μην έχετε ψεύτικες ελπίδες και μη σας εξαπατούν πόρνοι, μοιχοί, ομοφυλόφιλοι, κλέφτες, άρπαγες... δεν πρόκειται να κληρονομήσουν την Βασιλεία του Θεού» (Α΄Κορ. 6,9). Εννοείται εάν δεν μετανοήσουν και εξομολογηθούν. Και επειδή η άσεμνη αμφίεση οδηγεί συνήθως στην πορνεία, μοιχεία, την ομοφυλοφιλία, άρα μας κλείνει την πόρτα του παραδείσου. Είναι μικρό αυτό (;). Μα υπάρχει και χειρότερο;
- «Θέλω οι γυναίκες να προσεύχονται με ενδυμασία σεμνή. Να στολίζουν τον εαυτό τους με αίσθημα εντροπής και σωφροσύνης» (Α΄Τιμ. 2, 9-10)
- «Ο Απόστολος Παύλος δεν μπορούσε να ξεχάσει ότι φύλαγε τα ρούχα εκείνων που λιθοβολούσαν τον Πρωτομάρτυρα Στέφανο, το διαμάντι αυτό του xριστιανισμού.
Εσύ Χριστιανή μου πως θα μπορέσεις να το ξεχάσεις, αν εξ αιτίας σου χάσουν αδελφοί σου τη βασιλεία του Κυρίου, την αιωνιότητα;
Από τους Πατέρες της Εκκλησίας
- «Γνώριζε ότι όσες ψυχές κάψει το άσχημο ντύσιμό σου θα τις ζητήσει ο Κύριος από τα χέρια σου». (Πατερικό απόφθεγμα)
- «Και μη μιμείσαι τις κοινές γυναίκες γιατί αυτές με τέτοια (άπρεπη) αμφίεση πολλούς εραστές προσελκύουν. Και γιατί πολλοί απωλέσθησαν εξ αιτίας αυτής της θεωρίας. Τι θα πάθω εγώ, λέει, εάν μπει σε πειρασμό κάποιος άλλος; (Αλλά) εσύ δίνεις την αφορμή με την αμφίεση, με το βλέμμα, με τις κινήσεις. Γι' αυτό ο Απόστολος Παύλος κάνει λόγο για την αμφίεση, για την ντροπή».
- «Ού βούλομαι σεμνότητι λόγων καλλωπίζεσθαι, αλλά σεμνούς ποιήσαι τους ακούοντας». (Ιωάννης Χρυσόστομος)
- «Αφού μια γυναίκα αγέρωχη ντύθηκε σκανδαλωδώς καλεί κοντά της αυτούς που θα την δούν και είναι σαν να προσέφερε ένα ποτήρι γεμάτο δηλητήριο στους περαστικούς. Αδιάφορο αν κανείς δεν το ήπιε, αυτή όμως είναι ένοχος». (Ισίδωρος Πηλουσιώτης)
- «Όταν φύγει η ντροπή από τον άνθρωπο γίνεται πρόξενος πολλών κακών»
- «Η αιδώς προστατεύει την αγνότητα όπως τα φύλλα προστατεύουν τον καρπό». (Γρηγόριος ο Θεολόγος)
- «Αρώματα των χριστιανών είναι η πίστις και η συνείδησις, διότι αυτή είναι η ευωδία του Χριστού». (Αγ. Γρηγόριος Νύσσης)
Από διαφόρους
- «Όταν η νεαρή κοπέλλα χάσει την πίστη και το σεβασμό στις αιώνιες αξίες, όταν ξεπεράσει την διακριτικότητα και την ντροπή, ερείπια και συμφορές προμηνύονται».Άγιος Νεκτάριος. (Σώτου Χονδρόπουλου ¨Ο Άγιος του αιώνα μας¨).
- «Έχασε την αιδώ η γυναίκα(;) Μεταβλήθηκε αμέσως εις πρόσωπον αναιδείας. Έχασε συγχρόνως και το στέμμα της τιμιότητος. Είναι το λευκό χιόνι που το κατεπάτησαν λασπωμένα πόδια...». (Επίσκοπος Νικαίας +κυρός Γεώργιος Παυλίδης)
- «Πρέπει να γνωρίζουμε ότι με τις ακρότητες μέχρι γυμνοτήτων στην αμφίεση, είναι βέβαιον ότι αμβλύνεται βαθμηδόν το ηθικόν αισθητήριον και η ψυχή δεν μένει αδιάφθορος». Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος Βαλληνδάς «Θεομητορικά Μηνύματα» σελ. 481
- «Από την ημέρα που δεν είμαστε πλέον ικανοί να κοκκινίσουμε, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι πέσαμε πολύ χαμηλά».T.Toth (Κληρικός Καθηγ. Παν/μίου Βουδαπέστης)
- «Όταν τη μάρτυρα Περπέτουα την έρριξαν στα θηρία, την τραυμάτισαν και της έσχισαν το χιτώνα με αποτέλεσμα να φανεί ο μηρός. Τότε εκείνη αμέσως έσπευσε να καλύψει το γυμνό μηρό της, υπολογίζοντας περισσότερο την σεμνότητα από τους φριχτούς πόνους».
- «Ίνα γενικώς είπωμεν άνευ αιδούς είναι αδύνατος η ύπαρξις κοινωνίας και πολιτείας. Την αιδώ ετίμησεν ανέκαθεν η ανθρωπότης, ήτις δεινώς ετιμωρήθη, οσάκις περιεφρόνησεν αυτήν. Η αιδώς είναι αξία απόλυτος και αιωνία».
- «Με γυμνά σώματα οι άνθρωποι εμφανίζονται σε λαούς απολίτιστους. Την αναίδειαν ακολουθεί αχαλίνωτος γενετήσια ακολασία. Η γυμνότης των αγαλμάτων επεκράτησε στην Ελλάδα μετά την πτώσιν του πολιτισμού». (Σ. Καλλιάφας, Καθηγητής Παν. Αθηνών «Ο χαρακτηρισμός της εποχής μας» σελ. 37).
- «Στην Αγγλία το 30% των βιασμών οφείλεται στην άσεμνη αμφίεση των γυναικών, λέει μία στατιστική». (Περιοδικόν τα Κρίνα)
- «Οι γυναίκες έπαψαν να είναι γυναίκες έτσι όπως ντύνονται» (Ηθοποιός Δημήτριος Φωτόπουλος)
- «Το πρόβλημα της ζωής ή του εξαφανισμού των λαών εξαρτάται από την αιδώ και από τίποτε άλλο» (Ο διαπρεπής ψυχολόγος και Παιδαγωγός E. Stpanger.)
- «Η σεμνή αμφίεση των χριστιανών είναι μυριόλεκτο της Γραφής και της παραδόσεως δίδαγμα. Είναι καιρός να παρουσιάσουμε καθαρά και με ειλικρίνεια τη διδασκαλία της Εκκλησίας, ώστε να σταματήσει η διαρκώς διογκούμενη τάση να κάνουμε διευκολύνσεις και εκπτώσεις στα πνευματικά θέματα με αποτέλεσμα την εκκοσμίκευση...» (Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
- Καλή μου αδελφή, σκέφθηκες πόσα κακά μπορεί να προκαλέσει το άσεμνο ντύσιμό σου; Γίνεται αφορμή σοβαρού σκανδαλισμού με αποτέλεσμα τα βαρειά αμαρτήματα: πορνεία, μοιχεία, ομοφυλοφιλία, διαζύγια, εκτρώσεις. Γι' αυτά τα βαρειά παραπτώματα που άθελά σου προκαλείς τι απολογία θα δώσεις σαν ηθικός αυτουργός όλων αυτών κατά την φοβερά ημέρα της Κρίσεως; Το έχεις σκεφτεί; Μη ξεχνάς ακόμη ότι ο σεβασμός στην αιδώ είναι θεϊκός νόμος και δεν μπορούμε να τον παραβαίνουμε ατιμωρητί. Εκτός βέβαια και αν μετανοήσουμε ειλικρινά.
- Κάποτε είχαν δέσει με ένα χονδρό σχοινί ένα λιοντάρι που το είχαν κλείσει σε ένα κλουβί. Κατά τη νύχτα όμως ένα ποντικάκι έφαγε σιγά-σιγά το σχοινί. Όταν το πρωί μπήκε στο κλουβί ανύποπτος ο θηριοδαμαστής, του επιτέθηκε το ελεύθερο λιοντάρι και τον τραυμάτισε θανάσιμα. Το λιοντάρι μοιάζει με τα πάθη μας. Το σχοινί συμβολίζει την αιδώ και το ποντικάκι παριστάνει τη μόδα. Η αιδώς είναι ο φρουρός της αρετής που μας προφυλάσσει από το λιοντάρι (τα πάθη μας) γιατί το κρατάει πάντα δεμένο. Το ποντικάκι όμως, η μόδα, που εμείς δεν του δίνουμε σημασία, τρώει σιγά-σιγά το σχοινί και αφήνει ελεύθερο το λιοντάρι (τα πάθη μας). Τότε με πολλή ευκολία εκείνο μας τραυματίζει σοβαρά, κάποτε δε και θανάσιμα. Διότι χωρίς αιδώ χάνουμε την αξιοπρέπειά μας, την τιμή μας και κάποτε και την ψυχή μας.
Συμπέρασμα
Λοιπόν, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η έλλειψη αιδούς είναι αυτή που οδηγεί στην ανηθικότητα και κατακλύζει την εποχή μας. Και αυτή αποτελεί τον μεγάλο κίνδυνο για την κοινωνία και όλη την υπόσταση του έθνους και του κόσμου ολόκληρου.
Στην έλλειψη αυτής οφείλεται η απώλεια αμέτρητων ψυχών για τις οποίες ο Κύριος έχυσε το αίμα Του επάνω στο Σταυρό.
«Αλλά ο Απόστολος δεν ντρέπεται να γράφει τις επιστολές του και να φωνάζει, χωρίς περιστροφές, άλλη φορά το ¨πόρνους και μοιχούς κρίνει ο Θεός¨ και σήμερα το ¨φεύγετε την πορνείαν¨. Τίποτα περισσότερο δεν μολύνει και δεν ακρωτηριάζει το σώμα της Εκκλησίας, δεν ζημιώνει και δεν ταπεινώνει τον άνθρωπο, δεν σκάβει και δεν ξεριζώνει την ψυχική και την σωματική υγεία, δεν αναστατώνει και δεν διαλύει τα σπίτια και τις συζυγίες, δεν καταστρέφει και δεν εξαφανίζει λαούς και πολιτισμούς, τίποτε περισσότερο από αυτή την αμαρτία και τη βρωμιά, που είναι η παράβαση της έβδόμης εντολής. Εξαιτίας αυτής της αμαρτίας κατέστρεψε ο Θεός τον κόσμο στα χρόνια του Νώε, εξαιτίας αυτής της ακαθαρσίας έκαψε τα Σόδομα και τα Γόμορα, εξαιτίας αυτής της βρωμιάς κινδυνεύει ο σύγχρονος κόσμος. Όλα είναι παραδομένα στον καιρό μας, και το μυαλό κι η ζωή των ανθρώπων, στο λεγόμενο σεξ. Ας μη μας κατηγορήσει κανείς πως λέμε υπερβολές». (Επισκόπου Διονυσίου Ψαριανού, Μητροπ. Κοζάνης «Λόγος Οικοδομής», σελ.70)
Στην έλλειψη αυτής οφείλεται η απώλεια αμέτρητων ψυχών για τις οποίες ο Κύριος έχυσε το αίμα Του επάνω στο Σταυρό.
«Αλλά ο Απόστολος δεν ντρέπεται να γράφει τις επιστολές του και να φωνάζει, χωρίς περιστροφές, άλλη φορά το ¨πόρνους και μοιχούς κρίνει ο Θεός¨ και σήμερα το ¨φεύγετε την πορνείαν¨. Τίποτα περισσότερο δεν μολύνει και δεν ακρωτηριάζει το σώμα της Εκκλησίας, δεν ζημιώνει και δεν ταπεινώνει τον άνθρωπο, δεν σκάβει και δεν ξεριζώνει την ψυχική και την σωματική υγεία, δεν αναστατώνει και δεν διαλύει τα σπίτια και τις συζυγίες, δεν καταστρέφει και δεν εξαφανίζει λαούς και πολιτισμούς, τίποτε περισσότερο από αυτή την αμαρτία και τη βρωμιά, που είναι η παράβαση της έβδόμης εντολής. Εξαιτίας αυτής της αμαρτίας κατέστρεψε ο Θεός τον κόσμο στα χρόνια του Νώε, εξαιτίας αυτής της ακαθαρσίας έκαψε τα Σόδομα και τα Γόμορα, εξαιτίας αυτής της βρωμιάς κινδυνεύει ο σύγχρονος κόσμος. Όλα είναι παραδομένα στον καιρό μας, και το μυαλό κι η ζωή των ανθρώπων, στο λεγόμενο σεξ. Ας μη μας κατηγορήσει κανείς πως λέμε υπερβολές». (Επισκόπου Διονυσίου Ψαριανού, Μητροπ. Κοζάνης «Λόγος Οικοδομής», σελ.70)
Δεν είναι λοιπόν ασήμαντο το θέμα της αιδούς, αλλά το σημαντικότερο. Γι' αυτό έχει δίκαιο ο Μένανδρος της αρχαιότητος όταν γράφει: «Φοβερό πράγμα η άγνοια και αιτία όλων των κακών που συμβαίνουν στους ανθρώπους».
***
Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου
- Η ζωή όλη των Χριστιανών είναι ζωή μετανοίας, ζωή πένθους και θλίψεως. Της δε μετανοίας και του πένθους ξένοι παντελώς και ανοίκειοι είναι οι καλλωπισμοί των ρούχων, οι μυραλοιφές και τα φτιασίδια...
- Δι' αυτό, λοιπόν, παρακαλώ σας θερμώς, αδελφοί μου και αδελφές μου εν Κυρίω, αφήσατε τις προφασιολογίες αυτές με τις οποίες ο διάβολος ζητεί να απολέση τις ψυχές σας και παύσατε από τους στολισμούς και μυραλοιφές και τα φτιασίδια, τα οποία έχουν την αρχή τους από την υπερηφάνειαν και κενοδοξίαν.
Αρχιμανδρίτου Ιγνατίου Καπνίση
Εκδ. «Ορθόδοξος Κυψέλη»
Εκδ. «Ορθόδοξος Κυψέλη»
http://www.impantokratoros.gr/amfiesi.el.aspx
Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009
Η ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ
Πριν λίγες ημέρες επισκέπτηκα ένα γνωστό μου μοναστήρι. Εκεί ο φίλος μου ο Ηγούμενος μας είπε ένα συγκλονιστικό περιστατικό, όταν η κουβέντα έφτασε στα χαλαρωμένα ήθη της εποχής μας και ειδικότερα στο άσεμνο και προκλητικό ντύσιμο των γυναικών και όχι μόνο.
Βρισκόταν λοιπόν ο Γέροντας σε κάποιο μεγάλο προσκύνημα. Εκείνη τη στιγμή μπήκε γιά να προσκυνήσει μία νέα γυναίκα με προκλητική εμφάνιση. Φορούσε ένα εφαρμοστό μαύρο κολάν και είχε έντονα βαμμένα χείλη, ενώ τα μακριά της νύχια ήσαν και αυτά βαμμένα έντονα, σαν αίμα, κόκκινα.
Την ίδια στιγμή έτυχε μέσα στην εκκλησία να βρίσκεται μιά δαιμονισμένη. Μόλις είδε τη γυναίκα να μπαίνει άρχισε να γελά ανατριχιαστικά και φώναξε δυνατά: "Ίδιοι είμαστε. Μόνο η ουρά σου λείπει. Τα πόδια σου είναι ίδια με τα δικά μου, τα χείλη και τα νύχια σου το ίδιο. Μόνο η ουρά σου λείπει και είμαστε ίδιοι!". Αυτά είπε ο δαίμονας, μέσω της ταλαίπωρης δαιμονισμένης και συνέχισε να γελά αφύσικα.
Αυτό το περιστατικό που μας διηγήθηκε ο Γέροντας με συγκλόνισε. Σκέφτηκα ότι όντως ιδίωμα του διαβόλου είναι η ανηθικότητα, η πρόκληση και η γύμνια. Άλλωστε μη ξεχνάμε τον δαιμονισμένο των Γαγαρηνών, που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο. Όταν ήταν υπό την επίρρεια των δαιμόνων έσχιζε τα ρούχα του και γύρναγε γυμνός. Όταν όμως ο Δεσπότης Χριστός τον απάλλαξε από την "λεγεώνα" των δαιμόνων, τότε καθόταν στα πόδια του Ιησού "σωφρονισμένος και ενδεδυμένος".
Βρισκόταν λοιπόν ο Γέροντας σε κάποιο μεγάλο προσκύνημα. Εκείνη τη στιγμή μπήκε γιά να προσκυνήσει μία νέα γυναίκα με προκλητική εμφάνιση. Φορούσε ένα εφαρμοστό μαύρο κολάν και είχε έντονα βαμμένα χείλη, ενώ τα μακριά της νύχια ήσαν και αυτά βαμμένα έντονα, σαν αίμα, κόκκινα.
Την ίδια στιγμή έτυχε μέσα στην εκκλησία να βρίσκεται μιά δαιμονισμένη. Μόλις είδε τη γυναίκα να μπαίνει άρχισε να γελά ανατριχιαστικά και φώναξε δυνατά: "Ίδιοι είμαστε. Μόνο η ουρά σου λείπει. Τα πόδια σου είναι ίδια με τα δικά μου, τα χείλη και τα νύχια σου το ίδιο. Μόνο η ουρά σου λείπει και είμαστε ίδιοι!". Αυτά είπε ο δαίμονας, μέσω της ταλαίπωρης δαιμονισμένης και συνέχισε να γελά αφύσικα.
Αυτό το περιστατικό που μας διηγήθηκε ο Γέροντας με συγκλόνισε. Σκέφτηκα ότι όντως ιδίωμα του διαβόλου είναι η ανηθικότητα, η πρόκληση και η γύμνια. Άλλωστε μη ξεχνάμε τον δαιμονισμένο των Γαγαρηνών, που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο. Όταν ήταν υπό την επίρρεια των δαιμόνων έσχιζε τα ρούχα του και γύρναγε γυμνός. Όταν όμως ο Δεσπότης Χριστός τον απάλλαξε από την "λεγεώνα" των δαιμόνων, τότε καθόταν στα πόδια του Ιησού "σωφρονισμένος και ενδεδυμένος".
Να λοιπόν ποιός θέλει τις γυναίκες, αλλά και τους άντρες πιά, γυμνούς και προκλητικά ντυμένους!
Ας ανοίξουμε τα μάτια της ψυχής μας και ας δούμε πως θα μας ήθελε ο Θεός ντυμένους και ας μην κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας.ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ
Λουκ. η΄, 27 – 39
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐλθόντι τῷ Ἰησοῦ εἰς τὴν χώραν τῶν Γαδαρηνῶν, ὑπήντησεν αὐτῷ ἀνήρ τις ἐκ τῆς πόλεως, ὃς εἶχε δαιμόνια ἐκ χρόνων ἱκανῶν, καὶ ἱμάτιον οὐκ ἐνεδιδύσκετο, καὶ ἐν οἰκίᾳ οὐκ ἔμενεν, ἀλλ' ἐν τοῖς μνήμασιν. 28 ἰδὼν δὲ τὸν Ἰησοῦν καὶ ἀνακράξας προσέπεσεν αὐτῷ καὶ φωνῇ μεγάλῃ εἶπε· Τί ἐμοὶ καὶ σοί, Ἰησοῦ υἱὲ τοῦ Θεοῦ τοῦ ὑψίστου; δέομαί σου, μή με βασανίσῃς. 29 παρήγγειλε γὰρ τῷ πνεύματι τῷ ἀκαθάρτῳ ἐξελθεῖν ἀπὸ τοῦ ἀνθρώπου. πολλοῖς γὰρ χρόνοις συνηρπάκει αὐτόν, καὶ ἐδεσμεῖτο ἁλύσεσι καὶ πέδαις φυλασσόμενος, καὶ διαρρήσσων τὰ δεσμὰ ἠλαύνετο ὑπὸ τοῦ δαίμονος εἰς τὰς ἐρήμους. 30 ἐπηρώτησε δὲ αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς λέγων· Τί σοί ἐστιν ὄνομα; ὁ δὲ εἶπε· Λεγεών· ὅτι δαιμόνια πολλὰ εἰσῆλθεν εἰς αὐτόν· 31 καὶ παρεκάλει αὐτὸν ἵνα μὴ ἐπιτάξῃ αὐτοῖς εἰς τὴν ἄβυσσον ἀπελθεῖν. 32 Ἦν δὲ ἐκεῖ ἀγέλη χοίρων ἱκανῶν βοσκομένη ἐν τῷ ὄρει· καὶ παρεκάλουν αὐτὸν ἵνα ἐπιτρέψῃ αὐτοῖς εἰς ἐκείνους εἰσελθεῖν· καὶ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς. 33 ἐξελθόντα δὲ τὰ δαιμόνια ἀπὸ τοῦ ἀνθρώπου εἰσῆλθον εἰς τοὺς χοίρους, καὶ ὥρμησεν ἡ ἀγέλη κατὰ τοῦ κρημνοῦ εἰς τὴν λίμνην καὶ ἀπεπνίγη. 34 ἰδόντες δὲ οἱ βόσκοντες τὸ γεγενημένον ἔφυγον, καὶ ἀπήγγειλαν εἰς τὴν πόλιν καὶ εἰς τοὺς ἀγρούς. 35 ἐξῆλθον δὲ ἰδεῖν τὸ γεγονὸς, καὶ ἦλθον πρὸς τὸν Ἰησοῦν, καὶ εὗρον καθήμενον τὸν ἄνθρωπον, ἀφ' οὗ τὰ δαιμόνια ἐξεληλύθει, ἱματισμένον καὶ σωφρονοῦντα παρὰ τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ, καὶ ἐφοβήθησαν. 36 ἀπήγγειλαν δὲ αὐτοῖς οἱ ἰδόντες πῶς ἐσώθη ὁ δαιμονισθείς. 37 καὶ ἠρώτησαν αὐτὸν ἅπαν τὸ πλῆθος τῆς περιχώρου τῶν Γαδαρηνῶν ἀπελθεῖν ἀπ' αὐτῶν, ὅτι φόβῳ μεγάλῳ συνείχοντο· αὐτὸς δὲ ἐμβὰς εἰς τὸ πλοῖον ὑπέστρεψεν. 38 ἐδέετο δὲ αὐτοῦ ὁ ἀνὴρ, ἀφ' οὗ ἐξεληλύθει τὰ δαιμόνια, εἶναι σὺν αὐτῷ· ἀπέλυσε δὲ αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς λέγων· 39 Ὑπόστρεφε εἰς τὸν οἶκόν σου καὶ διηγοῦ ὅσα ἐποίησέ σοι ὁ Θεός. καὶ ἀπῆλθε καθ' ὅλην τὴν πόλιν κηρύσσων ὅσα ἐποίησεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς.
Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009
ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
27. 10 - Μνήμη Νέστορος Μάρτυρος.
Τω αυτώ μηνί KΖ΄, μνήμη του Aγίου Mάρτυρος Nέστορος.
Oμού Λυαίον και λύμην την της πλάνης,
Kτείνας ο Nέστωρ τέμνεται διά ξίφους.
Eικάδι εβδομάτη αποκέρσαν Nέστορα κεδνόν.
Oύτος ο Άγιος Nέστωρ ήτον πολλά νέος κατά την ηλικίαν εκείνην, κατά την οποίαν αρχίζουν να φυτρόνουν αι τρίχες των γενείων, ήτον δε γλυκύς εις την θεωρίαν. Ωραίος εις το κάλλος, και γνώριμος του Aγίου ενδόξου Mάρτυρος Δημητρίου. Oύτος λοιπόν βλέπωντας, πως ο βασιλεύς Mαξιμιανός έχαιρε και ηγάπα ένα βάρβαρον, Λυαίον ονομαζόμενον· και πως εκαυχάτο μεγάλως εις την ανδρίαν του βαρβάρου εκείνου, και εις τας νίκας οπού έκαμνε με όσους επάλευε· ταύτα, λέγω, βλέπων ο μακάριος Nέστωρ, εμίσησε την τοιαύτην υπερηφάνειαν του Λυαίου. Bλέπων δε και τα θαύματα του Aγίου Δημητρίου, έλαβε θάρρος, ότι αν μόνον αρματωθή με τας ευχάς εκείνου, και πολεμήση τον βάρβαρον Λυαίον, έχει βέβαια διά να τον νικήση. Όθεν προστρέχει εις τον μέγαν Δημήτριον. Kαι πεσών εις τους πόδας αυτού, δούλε του Θεού Δημήτριε, λέγει, εγώ είμαι πρόθυμος να μονομαχήσω με τον Λυαίον. Διά τούτο εύξαι διά λόγου μου, επικαλεσάμενος το όνομα του Xριστού. O δε Άγιος σφραγίσας αυτόν με το σημείον του τιμίου Σταυρού, και τον Λυαίον, του είπε, θέλεις νικήσεις, και διά τον Xριστόν θέλεις μαρτυρήσεις. Tότε λοιπόν ο γενναίος Nέστωρ εμβήκεν εις το στάδιον χωρίς φόβον. Kαι αφ’ ου έκαμε τον Mαξιμιανόν να θαυμάση διά την ωραίαν του θεωρίαν, ο Θεός Δημητρίου, είπε, βοήθει μοι. Kαι πολεμήσας με τον Λυαίον, κτυπά τούτον κατάκαρδα με την μάχαιράν του, και θανατόνοι παρευθύς, εκείνον οπού εθανάτωσε πολλούς. Πληγόνει δε εν ταυτώ και τον βασιλέα με πληγήν ψυχικήν, διότι επροξένησεν εις αυτόν λύπην απαρηγόρητον. Όθεν εκ τούτου θυμωθείς ο τύραννος, επρόσταξεν, ότι ο μεν Άγιος Δημήτριος, να κατατρυπηθή με λόγχας, ο δε Άγιος Nέστωρ, να θανατωθή με ξίφος. Kαι έτζι έλαβον και οι δύω παρά Xριστού τους στεφάνους του μαρτυρίου1.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
1. Σημείωσαι, ότι εις τον Άγιον Nέστορα εγκώμιον έχει Iωσήφ ο Θεσσαλονίκης. Oύ η αρχή· «Φαιδρά μεν η πανήγυρις». (Σώζεται εν τη των Iβήρων.)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)